no-img
فایل پیک

دانلود مقاله تحقیق تاریخچه کوبیسم - فایل پیک


فایل پیک
اطلاعیه

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
دانلود مقاله تحقیق تاریخچه کوبیسم
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
doc
بازدید: 1130
21 سپتامبر 2019
3 مگابایت
۸,۰۰۰ تومان
1 فروش
۸,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود مقاله تحقیق تاریخچه کوبیسم


در این پژوهش بصورت کامل به تاریخچه کوبیسم و رابطه آن با فوویسم و همچنین مراحل تکمیلی آن پرداخته شده است همچنین در پایان هر پاراگراف منبع آن قسمت ذکر شده و در پایان بصورت کامل منابع و مآخذ مقاله آورده شده است. در خود مقاله برای توضیح بهتر و برای مثال تصاویر مرتبط با سبک نقاشی و پدیدآورنده آن اثر ذکر شده است.

این مقاله شامل ۷۱ صفحه word می باشد و ما برای راحتی بیشتر در هنگام استفاده از آن مقاله را هم بصورت word و هم PDF برای دانلود آماده کرده ایم.

در ادامه بخشی از این پژوهش کامل و ارزنده را مرور می‌کنیم

تاریخچه کوبیسم

سال ۱۹۰۶ نقطه عطفی در تاریخ هنر مدرن به حساب می آید. در این سال نظریات سزان درباره نمایش واقعیت و طبیعت موجب حرکتهای نوین در نقاشان جوان ساکن پاریس شد. در حقیقت سه عامل وفات سزان، نمایش آثار وی در پاریس و انتشار نامه مشهورش درباره ” نگاه دوباره به طبیعت به کمک اشکال و حجمهای هندسی ای چون استوانه ، کره ، مخروط و مکعب” در این سال عمیقی بر نگاه هنری نقاشان جوان پاریس گذاشت. در این یادداشت سزان بر این اصل تاکید ورزید که هنرمند بایست طبیعت را به صورت اشکال هندسی یعنی مکعبها، استوانه ها ، مخروط ها و کره ها ببیند.نقاشان جوان با مبنا قرار دادن این اصل به مبحثی نو در هنر پرداختند که به بازنمایی نوین طبیعت منجر شد. آنان دنباله روی از واقع گریهای سنت نقاشی اروپا را پاسخگوی نیاز خود نمی دیدند، بدان علت که نمی توانستند زوایای دید پویایی را در آثار خود به نمایش در اورند. توجه اصلی هنرمند این دوران بر توالی مکانی و زاویه دید متحرک بود. او نمی خواست اشیا را به گونه ای به تصویر کشد که فقط در لحظه ای معین دیده شود.( چیلورز، ایان و دیگران. ۱۳۸۲)

نقاشان کوبیسم در ابتدا با پیروی از نظریات سزان مبنی بر شکستن زاویه دید، جهان را با نگاهی عقلانی و هندسی نگریستند و مبانی زیباشناختی خود را بر ان اصل استوار کردند. آنان با این نظریه درصدد تصویر کردن واقعیت بیرونی اشیا نبودند بلکه شکستن فرمها و ایجاد زوایای مختلف دید را در یک فضای تصویری مورد توجه قرار دادند . علاوه بر نظریه سزان، آشنایی با هنر غیر اروپایی مانند هنر ماسک آفریقاییان که هنری غیر واقع گرا و معنوی است عاملی شد تا این نقاشان جوان یک شی را نه تنها از همه جهات مادی مورد بررسی قرار دهند بلکه درون و باطنشان را نیز بررسی کنند. تلاش آنان به تصویر کشیدن کل نمودهای شی بود ولی عملا دستیابی به این امر ممکن نشد. بدین جهت آنان تنها در به تصویر کشیدن شی در محدوه دیدشان توانستند به موفقیت هایی دست یابند. در این خصوص جهات مختلف دید را با شکستن فرم به اشکال هندسی و سطوح زاویه دار به انجام رساندند.( حسینی، سیدرضا. ۱۳۸۶)

کوبیسم  در لغت به معنای مکعب گرایی است . ماتیس در نمایشگاه ۱۹۱۱ پاریس آثار براک را رد کرد و به تمسخر ، تابلوهای براک را ” مکعب های کوچک” خواند. در این زمان “لویی دوسل” منتقد فرانسوی آثار نقاشان این جنبش هنری را مکعب گرا نامید.

کوبیسم نخستین

دو جمله کوتاه ولی در خور توجه نقطه شروع این بررسی از کوبیسم خواهد بود. جمله نخست این جمله آغازین از کتاب کوبیسم اثر گلایزومتزینگر است که در زمستان ۱۹۱۱ نوشته شد: «برای ارزیابی تقریباً یک سال بعد به وسیله گیوم آپولینر نوشته شد، در کتاب «نقاشان کوبیست» وی می بینیم : «تابلوهای آخر و آبرنگهای سزان به کوبیسم اختصاص دارند اما کوربه پدر نقاشان جدید است.» رابطه ای که به این نحو میان رئالیسم و کوبیسم برقرار می گردد شاید تعجب انگیز باشد، اما این دو نقل قول نشان می دهند که هنرمندان و همچنین منتقدان در آن زمان رشته تکاملی را می دیدند که کوربه را به سزان پیوند می داد و به کوبسیم می‌رسید.( فوزیه هیوا لطفی،۱۳۸۵) برای پی بردن به منظور آنان می‌باید نقاشی فرانسوی ۱۸۵۰ به بعد را با معیارهای ۱۹۱۰ بررسی کنیم.



موضوعات :
کتاب

درباره نویسنده

فرشته ظریف

فرشته ظریف هستم متولد 1377 به از فیلم های تخیلی خوشم میاد و دلم می خواد در زمان پیشرفت بشر باز هم باشم همیشه می تونید به من ایمیل بزنید

فرشته ظریف 182 نوشته در فایل پیک دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *