no-img
فایل پیک

چرا به وب سایت نیاز داریم؟ – قسمت اول - فایل پیک


فایل پیک
اطلاعیه

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

چرا به وب سایت نیاز داریم؟ – قسمت اول
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
بازدید: 671
29 دسامبر 2018

چرا به وب سایت نیاز داریم؟ – قسمت اول


افراد زیادی هستند که تجارت های گوناگونی را مدیریت می کنند ، مدیر شرکت هستند، خدمات قابل ارائه دارند، محصول و ….

ولی شاید کمتر از نیمی از این متخصصان که در حوزه های مختلف دارای سخنی برای گفتن هستند دارای یک وب سایت هستند. بسیاری از این صاحبان مشاغل دیدی از تاثیر داشتن یک وب سایت برای تجارت خود ندارد. بسیاری از آنها با فرض بر اینکه داشتن یک وب سایت نیازمند افراد بسیار متخصص می باشد به دنبال آن نیستند و بسیاری افراد نیز نیازی به این نمی بینند که سایت داشته باشند.

البته در این میان صاحبان مشاغل زیادی هم هستند که در این دیدگاه هستند که با وجود کسب و کار مناسب و رونقی که در تجارت خود دارند، دیگر نیازی به وب سایت ندارد! و یا بر عکس، هستند افرادی که با وجود داشتند حرفه و صنعت مناسب همیشه به شما این پاسخ را خواهند داد: کسب و کار بنده در دنیای واقعی هم رونقی ندارد حالا برای این کسب و کار کم رونق دیگر چه نیازی به وب سایت دارم؟!

در قدم اول شما باید افکارهایی که از قبل برای نداشتند وب سایت در سر دارید را کنار بگذارید و در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

در مقالات قبلی نیز مزیت های داشتن یک وب سایت بررسی شده است، ولی در این مقاله قصد داریم اندکی بیشتر به شرح موارد ذکر شده بپردازیم تا شما را یاری کنیم برای داشتن یک وب سایت مناسب با تجارت شما.

بنده به عنوان نویسنده این مقاله، ابتدا مخاطبم را صاحبان کسب و کاری قرار می دهم که رونق کار آنها در دنیای تجارت سنتی بسیار عالی می باشد.

لزوم داشتن وب سایت برای کسب و کارها

آیا تا به حال به این فکر بوده اید که تجارت سنتی شما با اینکه همیشه سنتی خریداری شده و خواهد شد میتواند تغییر پیدا کند؟! همانطوری که میدانید هر روز نسل جدید تکنولوژی نسل جدید انسان را یاری می کند و این تکنولوژی جدید به قدری در حال پیشرفت است که تمامی افراد و محصولات را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. اجازه دهید این مورد را با یک مثال ساده برای شما تشریح کنم. نسل جوان همواره با پیشرفت تکنولوژی قصد دارند تمام خدمات خود را بصورت آنلاین و از طریق برنامه ها و یا سایت های مخلتلف درخواست کنند. مثلا هنگامی که یک اتفاق تاسیساتی برای یک فرد که با تکنولوژی های جدید آشنا شده است رخ می دهد به نظر شما ایشان سریع آماده می شود که به دنبال تکنسین تاسیسات برود؟! اگر در این فکر هستید، سخت در اشتباهید. این نسل ابتدا در اینترنت جستجو خواهد نمود تا کار خود را بصورت اینترنتی انجام دهد. در مرحله دوم در صورتی که امکان پیدا کردن خدمات مد نظر را بصورت آنلاین وجود نداشت به دنبال تکنسینی که در اینترنت آگهی زده است خواهد بود و …. این مراحل به ترتیب انجام می گردد تا فرد مدنظر را برای انجام امور تاسیسات خود پیدا کند. این مثال یک مثالی هست که شاید بسیاری از صاحبان مشاغل به این باور نرسیده باشند. ولی بنده معتقدم با پیشرفتی که در تکنولوژی ارتباطات وجود دارد، همه نسل های جدید بالای 90 درصد کارهای خود را از طریق اینترنت انجام خواهند داد.

حالا شما به عنوان صاحب کسب و کار، آیا می توانید انکار کنید که کسب و کار شما در دنیای واقعی همیشه بصورت سنتی خواهند ماند؟! اگر بر این باور هستید همچنان با ادامه مقاله با ما باشید.

بر فرض شما با وجود مثال قبلی هنوز باور ندارید که باید به تجارت الکترونیک وارد شوید حداقل می توانید مراجعات، تلفن ها و … خود را کاهش دهید؟ فرض کنید شما صاحب یک مغازه هستید که خدماتی الکترونیکی ارائه می دهید و 40 محصول را نیز ارائه می دهد. حال شما مدام قیمت های خود را بصورت تلفنی و حضوری برای مشتریان خود ارائه می دهید؟ روزانه برای هر محصول فقط 1 نفر بصورت حضوری و یا تلفنی با شما در ارتباط باشند 40 بار مجبور هستید پاسخی را بدهید که روتین، زمانبر و خسته کننده است! شما می توانید 40 محصول خود را در قالب یک وب سایت داشته باشید که :

  • لیست کامل محصولات را در سایت خود داشته باشید و با ارائه آدرس وب سایت خود به مشتری اعلام کنید که تمام محصولات موجود را می توانید در سایت مشاهده کنید.
  • توضیحات کاملی از محصول در سایت خود قرار دهید که مشتری شما برای توضیح محصول شما، مجبور نباشد با شما در تماس باشد و شما تمامی توضیحات را به ایشان بدهید.
  • قیمت محصولات را با موجودی می توانید روی سایت درج کنید که همیشه سوالات تکراری قیمت را از شما نداشته باشند و فقط برای سفارش با شما در تماس باشند که البته بر فرض اینکه شما سفارش اینترنتی را نیز قبول نداشته باشید!

البته این 3 مورد بسیار ساده می باشند و بیشتر به جنبه مثال می باشد تا لزوم وجود وب سایت برای هر کسب و کاری را بتوانید لمس کنید.

شما در وب سایتتان می توانید خود و کسب و کارتان را کامل معرفی کنید. مشخصات تماس داشته باشید تا در تغییر تماس و آدرس ها مشتریان راحت شما را پیدا کنند.

شاید علاقه داشته باشید عقاید خود را در قالب یک مطلب روی سایت خود منتشر کنید تا مشتریان شما نیز مطالعه کنند و یا حتی شاید تجربه های خود را نیز به اشتراک بگذارید.

راستی امروزه همه تصاویر را از ایسنتاگرام و سایر شبکه های مجازی دنبال می کنند، شما علاقه ندارید گالری تصاویری از محصولات خود در وب سایت خود به اشتراک بگذارید؟

در نظر داشته باشید که مدیریت یک وب سایت همانند یک دفتر یادداشت می باشد که کافی است با یک قلم مناسب شروع به نوشتن کنید.

در صورتی که علاقه مند به داشتن وب سایت هستید و یا در صورتی که همچنان قانع به داشتن وب سایت نشدید با قسمت دوم این مقاله با ما باشید.



موضوعات :
مقالات کاربردی

درباره نویسنده

فرشته ظریف

فرشته ظریف هستم متولد 1377 به از فیلم های تخیلی خوشم میاد و دلم می خواد در زمان پیشرفت بشر باز هم باشم همیشه می تونید به من ایمیل بزنید

فرشته ظریف 182 نوشته در فایل پیک دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


2 پاسخ به “چرا به وب سایت نیاز داریم؟ – قسمت اول”

  1. مبینا گفت:

    واقعا زحمت کشیدی با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *